Algemene Voorwaarden Home Grid Solutions

Definities

  1. Home Grid Solutions: Home Grid Solutions, gevestigd te Zaventem met BTW nr. BE 0768.404.306.
  2. Klant: degene die samen met Home Grid Solutions een overeenkomst aangegaan is.
  3. Partijen: de klant en Home Grid Solutions.
  4. Consument: een klant, tevens een individu, die handelt als privépersoon.

Toepasbaarheid van de Algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, overeenkomsten, offertes, bestellingen, aanbiedingen en leveringen van producten of diensten namens of door Home Grid Solutions.
  2. Van deze voorwaarden kan enkel worden afgeweken als beide partijen dat schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. De toepasselijkheid van afwijkende en/of aanvullende algemene voorwaarden van de klant of van derden wordt uitdrukkelijk uitgesloten door partijen.

Offertes en aanbiedingen

  1. Een offerte of een aanbod is geldig gedurende 1 maand, tenzij een andere termijn is vermeld of schriftelijk overeengekomen.
  2. Indien de klant een aanbod of offerte niet binnen de termijn aanvaardt, vervalt de offerte of het aanbod.
  3. Tenzij partijen dit schriftelijk zijn overeengekomen, gelden offertes en aanbiedingen niet voor nabestellingen.

Aanvaarding

  1. Een mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Home Grid Solutions slechts, indien de klant deze elektronisch of schriftelijk heeft bevestigd.

Prijzen

  1. Alle prijzen die Home Grid Solutions hanteert zijn uitgedrukt in euro, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals heffingen of administratie-, reis-, transport- of verzendkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen.
  2. Alle prijzen die Home Grid Solutions hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Home Grid Solutions te allen tijde wijzigen.
  3. Verhogingen van de kostprijzen van onderdelen of producten, die door Home Grid Solutions niet voorzien konden worden ten tijde van het doen van de aanbieding en/of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  4. Enkel de consument heeft het recht om na een prijsverhoging de overeenkomst te ontbinden, tenzij de verhoging het gevolg zou zijn van een wettelijke regeling.
  5. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Home Grid Solutions vastgesteld of op grond van de werkelijk bestede uren of door een vooraf bekendgemaakte ‘service rate’.
  6. Indien de prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven, zijnde 80 EUR/h, van Home Grid Solutions, gelden deze prijzen voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  7. Indien partijen voor een dienstverlening door Home Grid Solutions een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk door de partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, waarvan niet kan worden afgeweken.
  8. Home Grid Solutions is gerechtigd om maximaal 15% af te wijken van de richtprijs.
  9. Indien de richtprijs meer dan 15% dreigt te verschillen, dient Home Grid Solutions de klant te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  10. Indien de richtprijs meer dan 15% dreigt te verschillen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 15% uitkomt.
  11. Home Grid Solutions mag te allen tijde de prijzen aanpassen.
  12. Voorafgaand aan de ingang van een overeenkomst zal Home Grid Solutions aanpassingen aan de prijs aan de klant meedelen.
  13. De consument mag de overeenkomst met Home Grid Solutions opzeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging, tenzij er wettelijk kader is, zoals beschreven in lid 4.

Betalingstermijn en betalingen

  1. Home Grid Solutions mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen, zijnde 2 weken, na levering of installatie van het product te hebben voldaan.
  3. Alle betalingstermijnen zijn uiterste betalingstermijnen. Indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, de klant van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Home Grid Solutions de klant een aanmaning hoeft te sturen en in gebreke hoeft te stellen.
  4. Home Grid Solutions behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag betreffende de producten of diensten.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Home Grid Solutions gerechtigd de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Bovendien zijn er buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Home Grid Solutions als de klant in verzuim is.
  3. Indien de klant niet tijdig betaalt, mag tot zolang zijn betalingsverplichting heeft voldaan, Home Grid Solutions zijn verplichtingen opschorten.
  4. De vorderingen van Home Grid Solutions op de klant zijn onmiddellijk opeisbaar in bepaalde gevallen zoals faillissement, liquidatie, beslag of uitstel van betaling aan de zijde van de klant.
  5. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Home Grid Solutions, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Home Grid Solutions te betalen.

Recht op reclame

  1. Zodra de klant in verzuim is, mag Home Grid Solutions het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onvolledig of onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. Home Grid Solutions roept het recht van reclame in door middel van een elektronische of schriftelijke mededeling.
  3. Zodra de klant op de hoogte is gebracht van het ingeroepen recht van reclame, dienen de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk geretourneerd te worden door de klant aan Home Grid Solutions, tenzij partijen hierover andere afspraken maken.
  4. De kosten die optreden voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.

Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop zonder opgave van reden ontbinden, gedurende een bedenktijd van 14 dagen, op voorwaarde dat:
    • Het product niet gebruikt is;
    • Het product niet speciaal gemaakt of aangepast is voor de consument;
    • De verzegeling dient intact te zijn, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud of/en het een product met licentie bevat;
    • De consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht;
    • Het geen spoedreparatie betreft.
  2. De bedenktijd van 14 dagen vangt aan:
    • Op de dag waarop de consument het product of onderdeel heeft ontvangen;
    • Zodra de consument voor het eerst een dienst heeft afgenomen;
    • Zodra de consument bij een abonnement het eerste product heeft ontvangen.
  3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via frederic@homegridsolutions.be, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Home Grid Solutions, www.homegridsolutions.be, kan worden gedownload.
  4. Na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht is de consument verplicht binnen de 14 dagen het product te retourneren aan Home Grid Solutions.

Bezorgkosten gepaard met het herroepingsrecht

De consument is er zich van bewust dat bij het gebruik maken van het herroepingsrecht, de mogelijke bezorgkosten die hiermee gepaard gaan voor de rekening van de klant zijn. Dit zodanig dat Home Grid Solutions de desbetreffende artikelen onbeschadigd en in goede staat terug mag ontvangen.

Retourkosten

De klant staat steeds in voor de kosten (waaronder verzendkosten) die voortvloeien uit het gebruik maken van het herroepingsrecht, zodat de betreffende goederen in volledige, onbeschadigde toestand terug bij Home Grid Solutions raken.

Opschortingsrecht

De klant doet afstand van het recht om enige voortvloeiende verbintenis uit deze overeenkomst op te schorten, tenzij de klant een consument is.

Retentierecht

  1. Home Grid Solutions kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Home Grid Solutions heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
  2. Indien de klant nog betalingen verschuldigd is op basis van eerdere overeenkomsten aan Home Grid Solutions geldt het retentierecht eveneens.
  3. Home Grid Solutions kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade die de klant zou lijden als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.

Verrekening

De klant doet bewust afstand van zijn recht om een schuld aan Home Grid Solutions te verrekenen. Dit kan enkel als de klant tevens een consument is.

Eigendomsvoorbehoud

  1. Home Grid Solutions blijft de volwaardige eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Home Grid Solutions volledig heeft voldaan. Dit geldt op basis van elke met Home Grid Solutions gesloten overeenkomst, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot de klant al zijn betalingsverplichtingen heeft gedaan kan Home Grid Solutions zich beroepen op hun eigendomsvoorbehoud en de goederen terugnemen.
  3. Voordat de klant eigenaar is van de producten, mag de klant de producten niet vervreemden, verkopen, verpanden of anderszins bezwaren.
  4. Indien Home Grid Solutions een beroep doet op hun eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Home Grid Solutions het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Levering

  1. Zolang de voorraad strekt vindt levering plaats.
  2. Tenzij partijen anders zijn overeengekomen vindt de levering plaats bij de klant.
  3. Producten die online besteld zijn worden geleverd op het door de klant aangegeven afleveradres, tenzij anders vermeld door één van beide partijen.
  4. Home Grid Solutions mag, indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, zijn verplichtingen opschorten, tot zolang het restbedrag volledig is voldaan.
  5. Er is sprake van schuldeisersverzuim bij te late betaling, waardoor een verlate levering niet door de klant kan tegengeworpen worden aan Home Grid Solutions.

Levertijd

  1. De door Home Grid Solutions opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding van die termijn geen recht op een schadevergoeding of ontbinding van de verbintenis. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte aan Home Grid Solutions door Home Grid Solutions schriftelijk dan wel elektronisch is bevestigd aan de klant.

Feitelijke levering

De klant levert zelf geen goederen. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Indien schriftelijk overeengekomen dient de klant er dan voor te zorgen dat de producten tijdig aanwezig zijn.

Transportkosten

Indien er sprake is van vermelde transportkosten, zijn deze voor de rekening van de klant. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Verpakking en verzending

  1. De klant dient, voordat de klant het product in ontvangst neemt, de verpakking van een geleverd product te controleren op beschadigingen of ongewenste openingen. Eventuele opmerkingen dienen gemeld te worden bij de bezorger, zodat een aantekening opgemaakt kan worden, bij gebreke waarvan Home Grid Solutions niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
  2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Home Grid Solutions. Bij gebrek hiervan kan Home Grid Solutions niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele schade.

Verzekering(en)

  1. De klant verzekert zich of is verzekerd tegen onder andere diefstal, water- en ontploffingsschade en brand voor de volgende zaken:
    • Zaken die geleverd zijn, noodzakelijk voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst;
    • Zaken van Home Grid Solutions die bij de klant aanwezig zijn;
    • Onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken.
  2. Op het eerste verzoek geeft de klant de polis van deze verzekeringen ter inzage aan Home Grid Solutions.
  3. Indien de klant dat wenst kan de klant ook vragen waartegen Home Grid Solutions verzekerd is.

Bewaring

  1. Indien de klant het bestelde product pas na de overeengekomen leveringsdatum in ontvangst neemt, is het risico van eventueel kwaliteitsverlies volledig voor rekening van de klant.
  2. Eventuele extra kosten die ontstaan zijn door vroegtijdige afname of het te laat afnemen van producten zijn volledig voor rekening van de klant.

Montage/Installatie

Hoewel Home Grid Solutions zich inspant alle montage en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, kan er tenzij er sprake is van grove schuld of opzet geen enkele verantwoordelijkheid gelegd worden bij hem. Indien de klant om de één of andere reden toch een onjuistheid wil claimen, dient Home Grid Solutions aangetekend of elektronisch op de hoogte gesteld te worden, maximum 3 dagen na afronding van deze montage en/of installatiewerkzaamheden.

Garantie

  1. Wanneer een overeenkomst met een dienstverlenend karakter is aangegaan door partijen, heeft Home Grid Solutions geen resultaatsverplichting enkel een inspanningsverplichting.
  2. Productgarantie geldt uitsluitend op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
  3. In het geval van normale slijtage en schade veroorzaakt door ontstaan van ongevallen, productwijzigingen, nalatigheid of oneigenlijk gebruik door de klant, alsook indien de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld, is de garantie niet geldig.
  4. Bij het in ontvangst nemen van het product door de klant of door een derde die de klant vertegenwoordigt, gaat het risico van beschadiging, verlies of diefstal van de producten die deel uitmaken van een overeenkomst tussen partijen, over op de klant.

Uitvoering van de overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt door Home Grid Solutions naar beste vermogen en inzicht uitgevoerd, overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.
  2. Home Grid Solutions mag (een deel van) de overeengekomen dienstverlening laten uitvoeren door derden.
  3. Enkel in onderling overleg, na schriftelijk akkoord en na een betaling door de klant van een eventueel afgesproken voorschot, begint de uitvoering van de overeenkomst op de afgesproken datum en uur.
  4. Enkel en alleen de klant is verantwoordelijk dat Home Grid Solutions de overeenkomst tijdig kan uitvoeren.
  5. Indien Home Grid Solutions niet tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, door toedoen van de klant, zijn de daaruit voortvloeiende extra uren en/of extra kosten voor rekening van de klant.

Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant dient alle benodigde documenten, gegevens en informatie die relevant kunnen zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Home Grid Solutions.
  2. De klant staat in voor de correctheid, betrouwbaarheid en volledigheid van de documenten, gegevens en informatie, ook als deze van derden komen.
  3. Home Grid Solutions retourneert de betreffende documenten, gegevens en informatie, indien de klant dit verzoekt.
  4. Indien de uitvoering van de overeenkomst vertraging oploopt door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk bezorgen van de door Home Grid Solutions verlangde documenten, gegevens en informatie, dan zijn de daaruit voortvloeiende extra uren en/of extra kosten voor de rekening van de klant.

Intellectueel eigendom

  1. Home Grid Solutions behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle geschriften, ontwerpen, dragers met gegevens, tekeningen of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij schriftelijk anders overeengekomen door partijen.
  2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Home Grid Solutions (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.

Boetebeding

  1. Als het artikel over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreden wordt door de wederpartij, dan maakt hij zich voor elke overtreding ten behoeve van Home Grid Solutions schuldig aan een onmiddellijk opeisbare boete.
    • Is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 5.000;
    • Is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 25.000.
  2. Daarnaast wordt het bedrag in lid 1 genoemd, vermeerdert met 5% voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  3. Er is geen gerechtelijke procedure of voorafgaande ingebrekestelling nodig voor het verbeuren van deze boete. Er hoeft tevens geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  4. Home Grid Solutions heeft het recht om bovenop de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete een schadevergoeding te vorderen.

Vrijwaring

De klant vrijwaart Home Grid Solutions tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Home Grid Solutions geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  1. Een verleende dienst of een geleverd product door Home Grid Solutions dient door de klant zo snel mogelijk onderzocht te worden op eventuele tekortkomingen.
    2. Indien een geleverd product of een verleende dienst niet beantwoordt aan hetgeen de klant op een redelijke wijze van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Home Grid Solutions daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 3 dagen na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.

    1. Consumenten dienen Home Grid Solutions uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen op schriftelijke of elektronische wijze.
    2. Zodat Home Grid Solutions hier adequaat op kan reageren, dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming hierbij opgemaakt te worden door de klant.
    3. De klant moet aantonen dat de klacht een directe betrekking heeft op een door de partijen gesloten overeenkomst.
    4. Indien het een klacht betreft omtrent lopende werkzaamheden, kan er niet gevraagd worden dat Home Grid Solutions om andere dan overeengekomen werkzaamheden te verrichten.

    Ingebrekestelling

    Ingebrekestellingen dienen schriftelijk, via aangetekende zending, kenbaar gemaakt te maken aan Home Grid Solutions.

    Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

    Als Home Grid Solutions een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Home Grid Solutions verschuldigd zijn.

    Aansprakelijkheid Home Grid Solutions

    1. Home Grid Solutions is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien die schade veroorzaakt is door bewuste roekeloosheid of opzet.
    2. Indien Home Grid Solutions aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die verbonden is of voortvloeit met de uitvoering van de overeenkomst.
    3. Schade zoals schade aan derden, gederfde winst, gevolgschade of gemiste besparingen vallen onder indirecte schade. Voor dit type schade kan Home Grid Solutions nooit aansprakelijk gesteld worden.
    4. Als en enkel als Home Grid Solutions aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid in bedrag

    beperkt door het bedrag uitbetaald door de afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Bij gebreke van een (al dan niet volledige) uitkering van het bedrag, dat instaat voor de schade, door de verzekeringsmaatschappij, is Home Grid Solutions beperkt aansprakelijk tot het deel van het factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking op heeft. 5. Op de website of in een catalogus gevonden prijzen, schema’s, afbeeldingen, kleuren en omschrijvingen zijn louter indicatief, gelden bij benadering. Deze informatie kan geen aanleiding geven tot een schadevergoeding en/of opschorting van enige verplichting en/of een (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst.

    Vervaltermijn

    In elk geval vervalt elk recht van de klant op schadevergoeding van Home Grid Solutions 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid, direct of indirect, voortvloeit.

    Recht op ontbinding

    1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Home Grid Solutions op een redelijke wijze tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt bijvoorbeeld door de bijzondere aard of geringe betekenis.
    2. Is de nakoming van de verplichtingen door Home Grid Solutions niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Home Grid Solutions in verzuim is.
    3. Home Grid Solutions heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Home Grid Solutions kennis heeft genomen van omstandigheden die hem duiden dat de klant zijn verplichtingen niet of niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

    Overmacht

    1. Een tekortkoming van Home Grid Solutions in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant kan niet aan Home Grid Solutions worden toegerekend in een van de wil van Home Grid Solutions onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Home Grid Solutions kan worden verlangd.
    2. De volgende gebeurtenissen worden ook tot overmacht situaties – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals rellen, natuurrampen…), storingen op het elektriciteit- of telecomnetwerk (internet en/of telefonie), wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; onvoorziene problemen of omstandigheden met betrekking op vervoer, computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen.
    3. Indien zich een overmacht situatie voordoet waardoor Home Grid Solutions 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Home Grid Solutions er weer aan kan voldoen.
    4. Wanneer een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen duurt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk gedeeltelijk of geheel ontbinden.
    5. In geval van een overmacht situatie is Home Grid Solutions geen enkele vergoeding verschuldigd. Ook niet indien als gevolg van de overmacht er enig voordeel genoten zou zijn.
    6. Indien er door overmacht extra kosten gemaakt zijn, kunnen deze doorgerekend worden naar de klant.

    Wijziging van de overeenkomst

    Indien blijkt dat het nodig is om de inhoud van de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, benodigd voor de uitvoering

    ervan, passen de partijen in onderling overleg en tijdig de overeenkomst aan.

    Wijziging algemene voorwaarden

    1. Home Grid Solutions is gerechtigd deze algemene voorwaarden aan te vullen of te wijzigen.
    2. Te allen tijde kunnen wijzigingen van ondergeschikt belang worden doorgevoerd.
    3. Indien het grote inhoudelijke wijzigingen betreft, zal Home Grid Solutions deze zoveel als mogelijk vooraf meedelen, met alle klanten waarmee hij op dat moment een lopende overeenkomst heeft.
    4. Bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden zijn consumenten gerechtigd de overeenkomst op te zeggen.

    Overgang van rechten

    Indien de klant zijn rechten uit een overeenkomst tussen partijen wil overdragen aan derden, kan dit niet gebeuren zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Home Grid Solutions.

    Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

    1. Wanneer bepaalde regels van deze algemene voorwaarden blijken nietig of vernietigbaar te zijn, dan tast dit alle andere regels van deze voorwaarden niet aan.
    2. Een bepaalde regel die nietig of vernietigbaar gebleken is, wordt vervangen door een nieuwe regel die het dichtst in de buurt komt van wat Home Grid Solutions bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

    Toepasselijk recht en bevoegde rechter

    1. Enkel het Belgisch recht is van toepassing op iedere overeenkomst tussen partijen.
    2. De Belgische rechter in het arrondissement waar Home Grid Solutions is gevestigd/ praktijk houdt/ kantoor houdt is, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft, bevoegd op exclusieve wijze om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen.

    Opgesteld op 20 oktober 2021 te Vilvoorde.
    Laatste aanpassing gedaan op 1 maart 2024 te Haren.
    Door Frédéric Engelen, zaakvoerder van Home Grid Solutions